- Odwiedziny: 99209
- Do końca roku: 248 dni
- Do wakacji: 55 dni
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy NR 2 w Kutnie
-
Statystyki
Międzynarodowy projekt eTwinning „Christmas Traditions Unwrapped” w roku szkolnym 2023/24
W I półroczu w roku szkolnym 2023/24 uczniowie z naszego Ośrodka wzięli udział w międzynarodowym projekcie eTwinning „Christmas Traditions Unwrapped”.
Projekt trwał od listopada 2023 do końca stycznia 2024 roku. Celem projektu było poznanie tradycji bożonarodzeniowych z państw europejskich, które zgłosiły chęć współpracy.
W projekcie brały udział następujące placówki:
-
Naabtal-Realschule Nabburg – współpraca z p. V. Bürger (Niemcy);
-
Základná škola, M. Rázusa 1672/3, Zvolen – współpraca z p. D. Ostrožlíková (Słowacja);
-
IES PADRE POVEDA – współpraca z V. Perez Rodrigez (Hiszpania)
-
Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy Nr 2 w Kutnie – realizacja projektu
A. Szymczak
Projekt był przeznaczony dla uczniów w wieku 9-17 lat. Z naszego Ośrodka zadania były realizowane przez następujące klasy: klasa 3, 4, 7 SP oraz chętni uczniowie z klasy 6b SP i 2 Br.
W ramach projektu zostały zrealizowane następujące działania:
-
spotkanie online poprzez platformę MS Teams nauczycieli biorących udział w projecie (ustalenie wspólnych działań, terminów realizacji, osób odpowiedzialnych);
-
opracowanie pełnego planu działań projektowych (na podstawie ustaleń dokonanych podczas spotkania online) i zamieszczenie go na dysku Google dostępnego
dla każdego nauczyciela biorącego udział w projekcie; -
zebranie od rodziców zgód na udział uczniów w projekcie;
-
przygotowanie przez uczniów własnych awatarów oraz przygotowanie krótkiego opisu grupy biorącej udział w projekcie z każdej szkoły;
-
przygotowanie logo projektu przez uczniów; wybór logo, które będzie reprezentować szkołę; wspólne głosowanie przez wszystkich uczniów na 1 logo projektu;
-
przygotowanie filmiku w języku angielskim opisującego bożonarodzeniowe tradycje
z kraju uczniów; -
opracowanie przez nauczycieli zestawu 2-4 pytań do quizu na Kahoocie na uczniów bazując na materiale prezentowanym na filmikach;
-
przygotowanie quizu w aplikacji Kahoot, przygotowanie tabel wyników uczniów, przygotowanie dyplomów dla mistrza tradycji bożonarodzeniowych dla danej szkoły
i dla całego projektu; -
przygotowanie sketchnotes z przepisem w języku angielskim na ulubione ciasteczka bożonarodzeniowe, podzielenie się tym przepisem z innym krajem, przygotowanie ciasteczek według przepisu z kolejnego kraju;
-
wykonanie wspólnej książeczki kucharskiej online w aplikacji Storyjumper
ze wszystkimi przepisami oraz zdjęciami z przygotowania tych ciasteczek; -
przygotowanie kartek świątecznych z życzeniami w języku angielskim dla wszystkich szkół biorących udział w projekcie, wysłanie kartek drogą tradycyjną;
-
przygotowanie melodii do wspólnego śpiewania kolędy „Silent Night”, przygotowanie śpiewnika z kolędą we wszystkich wersjach językowych szkół partnerskich
oraz wersją angielską; -
przygotowanie wersji kolędy w języku angielskim oraz w języku ojczystym – nagranie obu wersji do przygotowanego wcześniej podkładu;
-
wspólne spotkanie online na platformie MS Teams wszystkich uczestników projektu, składanie życzeń, wykonanie kolędy „Silent Night” w każdym z języków ojczystych oraz w języku angielskim;
-
ewaluacja projektu: przygotowanie ankiet dla uczniów i nauczycieli, wypełnienie ankiet i podsumowanie projektu;
-
przygotowanie filmiku podsumowującego działania projektowe;
-
przygotowanie dyplomów dla wszystkich uczestników projektu;
W trakcie projektu dokumentowano pracę uczniów poprzez wykonywanie zdjęć
oraz przygotowanie gazetki w sali w wystawki na drzwiach do klasy.
Założyciel i koordynator projektu: Anna Szymczak