Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy NR 2 w Kutnie

Międzynarodowy projekt eTwinning „Christmas Traditions Unwrapped” w roku szkolnym 2023/24

W I półroczu w roku szkolnym 2023/24 uczniowie z naszego Ośrodka wzięli udział w międzynarodowym projekcie eTwinning „Christmas Traditions Unwrapped”.
Projekt trwał od listopada 2023 do końca stycznia 2024 roku. Celem projektu było poznanie tradycji bożonarodzeniowych z państw europejskich, które zgłosiły chęć współpracy.

W projekcie brały udział następujące placówki:

Projekt był przeznaczony dla uczniów w wieku 9-17 lat. Z naszego Ośrodka zadania były realizowane przez następujące klasy: klasa 3, 4, 7 SP oraz chętni uczniowie z klasy 6b SP i 2 Br.

W ramach projektu zostały zrealizowane następujące działania:

  • spotkanie online poprzez platformę MS Teams nauczycieli biorących udział w projecie (ustalenie wspólnych działań, terminów realizacji, osób odpowiedzialnych);

  • opracowanie pełnego planu działań projektowych (na podstawie ustaleń dokonanych podczas spotkania online) i zamieszczenie go na dysku Google dostępnego
    dla każdego nauczyciela biorącego udział w projekcie;

  • zebranie od rodziców zgód na udział uczniów w projekcie;

  • przygotowanie przez uczniów własnych awatarów oraz przygotowanie krótkiego opisu grupy biorącej udział w projekcie z każdej szkoły;

  • przygotowanie logo projektu przez uczniów; wybór logo, które będzie reprezentować szkołę; wspólne głosowanie przez wszystkich uczniów na 1 logo projektu;

  • przygotowanie filmiku w języku angielskim opisującego bożonarodzeniowe tradycje
    z kraju uczniów;

  • opracowanie przez nauczycieli zestawu 2-4 pytań do quizu na Kahoocie na uczniów bazując na materiale prezentowanym na filmikach;

  • przygotowanie quizu w aplikacji Kahoot, przygotowanie tabel wyników uczniów, przygotowanie dyplomów dla mistrza tradycji bożonarodzeniowych dla danej szkoły
    i dla całego projektu;

  • przygotowanie sketchnotes z przepisem w języku angielskim na ulubione ciasteczka bożonarodzeniowe, podzielenie się tym przepisem z innym krajem, przygotowanie ciasteczek według przepisu z kolejnego kraju;

  • wykonanie wspólnej książeczki kucharskiej online w aplikacji Storyjumper
    ze wszystkimi przepisami oraz zdjęciami z przygotowania tych ciasteczek;

  • przygotowanie kartek świątecznych z życzeniami w języku angielskim dla wszystkich szkół biorących udział w projekcie, wysłanie kartek drogą tradycyjną;

  • przygotowanie melodii do wspólnego śpiewania kolędy „Silent Night”, przygotowanie śpiewnika z kolędą we wszystkich wersjach językowych szkół partnerskich
    oraz wersją angielską;

  • przygotowanie wersji kolędy w języku angielskim oraz w języku ojczystym – nagranie obu wersji do przygotowanego wcześniej podkładu;

  • wspólne spotkanie online na platformie MS Teams wszystkich uczestników projektu, składanie życzeń, wykonanie kolędy „Silent Night” w każdym z języków ojczystych oraz w języku angielskim;

  • ewaluacja projektu: przygotowanie ankiet dla uczniów i nauczycieli, wypełnienie ankiet i podsumowanie projektu;

  • przygotowanie filmiku podsumowującego działania projektowe;

  • przygotowanie dyplomów dla wszystkich uczestników projektu;

W trakcie projektu dokumentowano pracę uczniów poprzez wykonywanie zdjęć
oraz przygotowanie gazetki w sali w wystawki na drzwiach do klasy.

Założyciel i koordynator projektu: Anna Szymczak